Ρεβίθια

αναρτήθηκε σε: Συνταγές-Κυρίως πιάτα | 0

rebithiaΡεβίθια με Ανθότυρο και φρέσκα λαχανικά

Τα ρεβίθια καταναλώνονται βραστά ή μαγειρευτά ως όσπρια, καβουρντισμένα ως ξηροί καρποί (τα γνωστά στραγάλια), γίνονται θρεπτικά άλευρα και μετά από επεξεργασία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως υποκατάστατο του καφέ.

Είναι πλούσια σε φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο καθώς και βιταμίνες Β, Κ, Ε, και C. Στην Ελλάδα καλλιεργούνται 150.000 στρέμματα, κυρίως στη Στερεά Ελλάδα, τη Θράκη και τη Μακεδονία. Η Ινδία είναι πρώτη στον κόσμο σε παραγωγή ρεβιθιών. Ακολουθούν η Ισπανία, η Αλγερία, η Ιταλία, η Αίγυπτος, η Αργεντινή και η Ελλάδα. Τα ρεβίθια δεν είναι εύπεπτη τροφή άρα καλό είναι να καταναλώνονται αραιά και που.

Ανθότυρο. Τυρί από μίγμα τυρογάλακτος και φρέσκου γάλακτος με συνεκτική μάζα και ελάχιστο αλάτι. Έχει μέγιστη υγρασία 70% και ελάχιστη λιποπεριεκτικότητα 65% επί ξηρού. Παράγεται από πρόβειο και κατσικίσιο γάλα. Ωριμάζει με τον χρόνο και τη βοήθεια αλατιού, σκληραίνει και χάνει υγρασία. Η στάχτη στην Κρητική διάλεκτο λέγεται άθος ή και αθός (από το ρήμα αίθω=καίω εξ ού και αιθάλη=καπνιά καθώς και το αίθουσα=χώρος φωτεινός). Από αυτό η μυζήθρα ονομάσθηκε αθότυρος δηλαδή «το τυρί με την στάχτη» μια και το τυρί όταν ωριμάσει μοιάζει σαν να έχουν ρίξει στάχτη από πάνω του.

Φρέσκο είναι πολύ μαλακό και χρησιμοποιείται για γλυκές και αλμυρές πίτες, τρώγεται ως συνοδευτικό στο τραπέζι ή ως επάλειψη στο ψωμί. Τρώγεται επίσης πολύ ευχάριστα με φρέσκα φρούτα. Όπως όλα τα μαλακά τυριά, πρέπει να αναμειγνύεται καλά για να δέσει με τα υπόλοιπα υλικά. Υπάρχει επίσης ξηρό ανθότυρο, το οποίο συντηρείται για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα και τρίβεται πάνω από μακαρόνια ή χρησιμοποιείται στο μαγείρεμα. Μία μερίδα ανθότυρο έχει περίπου 240 θερμίδες.

Ρεβίθια με ανθότυρο (ή φέτα κατσικίσια ή παρμεζάνα)

Υλικά: όλα βιολογικά άριστης ποιότητας
Ρεβύθια βιολογικά, αποβραδίς σε νερό για να φουσκώσουν και να καθαρίσουν.
Μια μεγάλη κουταλιά κουρκουμά σε σκόνη.
Πράσινα λαχανικά κομμένα μέτρια
(ρόκα, σπανάκι, μαιντανό, αγγουράκια, ντοματάκια, κρεμμυδάκια φρέσκα, 2 φρέσκα σκόρδα, αβοκάντο)
εναλλακτικά δειτε τις φωτογραφίες μας και συμβουλευτείτε την φαντασία σας.
1 κούπα μουλιασμένο πλιγούρι ολικής άλεσης από σιτάρι βιολογικό
εναλλακτικά ταιριάζουν κινόα, φαγόπυρο, κριθαράκι ή λεπτό μακαρόνι
Ανθότυρο ή φέτα ή παρμεζάνα (όχι όλα μαζί μόνο ένα από όποιο σας αρέσει)
Ελαιόλαδο (αγουρέλαιο κατά προτίμηση) ή λάδι καρύδας για πιο εξωτικά αρώματα
Λεμόνι
Πορτοκάλι
Πετιμέζι

Εκτέλεση: Βράζουμε τα ρεβίθια σε αλατισμένο νερό με μια μεγάλη κουταλιά κουρκουμά και τα αφήνουμε στην άκρη. Ψιλοκόβουμε σε μια λεκάνη, τον μαϊντανό, σπανάκι, ρόκα, αγγουράκια, ντοματάκια και όποιο άλλο πράσινο λαχανικό επιλέξουμε. Φρέσκο κρεμμυδάκι και 1-2 φρέσκα σκόρδα ψιλοκομμένα, εναλλακτικά πράσινη πιπεριά κέρατο και κόκκινη πιπεριά για χρώμα.

Προσθέτουμε ανθό αλατιού και καγιέν σε σκόνη. Ρίχνουμε τα ρεβίθια στην λεκάνη και τ’ ανακατεύουμε ελαφρά. Προσθέτουμε το ανθότυρο ψιλοκομμένο (εναλλακτικά ταιριάζει και η φέτα αλλά και η παρμεζάνα) Το πλιγούρι καλά στραγγισμένο. Χτυπάμε σε ένα μπωλ, λίγο κουρκουμά, το ελαιόλαδο, το λεμόνι, το πορτοκάλι, το πετιμέζι και περιχύνουμε την σαλάτα.

Είναι ένα πλήρες πιάτο που το απολαμβάνουμε με την συνοδεία λευκού κρασιού ή άσπρου ποτού (τσίπουρο ούζο ρακή) και κριθαρένιου παξιμαδιού.

Καλή απόλαυση

Πηγή:terrapapers.com

Αφήστε μια απάντηση